Over de vereniging

Onze tuinencomplex is gelegen aan de rand van Woubrugge. Gescheiden door een middenpad vind je aan beide kanten een aaneenschakeling van tuinen waar enthousiast en met veel plezier getuinierd wordt door de leden.

De vereniging telt ruim 67 tuinen waar men op natuurlijke wijze tuiniert.

Je vindt er gezellige tuintjes met speelruimte voor de kinderen, strak bijgehouden voedseltuinen en sfeervolle tuinen vol bloemen.

Voor de natuurlijke scheiding van takkenwallen tussen de tuinen en de singel, wordt het snoeiafval uit de bomen van het complex gebruikt. Vogels en andere dieren vinden daar een veilig en voedselrijk onderkomen.

Voor de natuurlijke bestuiving van de diverse plant- en fruitsoorten worden op het complex op een vakkundige manier bijen gehouden door gecertificeerde imkers.

Ook maatschappelijk draagt de vereniging zijn steentje bij. Op een aantal tuinen wordt groenten en fruit geteeld waarvan de opbrengst rechtstreeks naar de voedselbank gaat. Een mooi sociaal initiatief dat door de leden is opgezet.

Saamhorigheid en gezelligheid mag in een vereniging niet ontbreken.
Een kop koffie met iets lekkers erbij is dan ook een vast onderdeel op de gezamenlijke onderhoudsdagen.